Referat Planowania i Sprawozdawczości
-
Referat Planowania i Sprawozdawczości mieści się w budynku Urzędu Miejskiego przy ulicy 11-go Listopada 20. pokój nr 208, II piętro, tel. +48 032 267 70 41 do 44 wew. 221.
-
Do podstawowych zadań referatu należy:
-
Nadzór i koordynacja prac związanych z opracowaniem projektu budżetu.
-
Kalkulowanie dochodów ujmowanych w projekcie budżetu w oparciu o propozycje składane przez jednostki organizacyjne Urzędu, jednostki budżetowe Gminy oraz wskaźniki z lat ubiegłych i informacje dotyczące planowanych dotacji celowych.
-
Opracowywanie zestawień wydatków budżetu miasta z uwzględnieniem potrzeb składanych przez jednostki organizacyjne Urzędu i jednostki budżetowe Gminy.
-
Opracowywanie projektów planów finansowych w zakresie zadań administracji rządowej zleconych i powierzonych do realizacji gminie oraz wprowadzanie zmian w ciągu roku budżetowego.
-
Sporządzanie układu wykonawczego stanowiącego szczegółowy podział dochodów i wydatków budżetu miasta zgodnie z podziałką klasyfikacji budżetowej.
-
Opracowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w zakresie budżetu miasta, zmian budżetu i zmian w budżecie miasta.
-
Opracowywanie projektów Zarządzeń Prezydenta Miasta dotyczących zmian w budżecie i zmian w układzie wykonawczym do budżetu miasta.
-
Prowadzenie ewidencji budżetu miasta.
-
Opracowywanie kwartalnych harmonogramów realizacji dochodów i wykonania wydatków budżetu Gminy w oparciu o przedłożone przez jednostki organizacyjne Urzędu i jednostki budżetowe gminy materiały.
-
Opracowywanie projektów uchwał w sprawie zatwierdzenia sprawozdań z wykonania budżetu.
-
Monitorowanie przebiegu wykonania budżetu, realizacji planów funduszy celowych oraz dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych.
-
Nadzorowanie procesów dotyczących zaciągania i spłaty zobowiązań z zakresu długu publicznego Gminy.
-
Oddziaływanie na przestrzeganie równowagi budżetowej.
-
Sporządzenie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze danego roku.
-
Opracowanie materiałów analitycznych i okresowych informacji o wykonaniu budżetu miasta.
-
Sporządzenie sprawozdania z wykonania budżetu za dany rok, zawierające zestawienie dochodów i wydatków wynikające z zamknięć rachunków budżetu.
-
Rozliczenie dotacji otrzymanych z jednostek sektora finansów publicznych.
-
Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi na rachunku podstawowym gminy.
-
Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej budżetu miasta.
-
Kontrola legalności dokumentów w zakresie dokonywania zmian w budżecie.
-
Analiza sprawozdań z wykonania budżetu przedkładanych przez jednostki samodzielnie realizujące budżet oraz zakłady budżetowe.
-
Instruktaż, nadzór i koordynacja prac dotyczących zasad prowadzenia rachunkowości w jednostkach budżetowych w zakresie właściwości Referatu.
-
Sporządzanie sprawozdań finansowych zbiorczych w zakresie budżetu miasta
i gospodarki pozabudżetowej – miesięcznych, kwartalnych i rocznych. -
Sporządzanie bilansów zbiorczych jednostek budżetowych, bilansu Gminy i bilansu skonsolidowanego jednostki samorządu terytorialnego.
-
Opracowanie materiałów analitycznych i opinii dotyczących inicjatyw gospodarczych samorządu Miasta.
-
Współpraca z Bankami prowadzącym rachunki Urzędu Miasta w zakresie rachunków budżetu gminy, lokowania depozytów, zaciągania i spłaty zobowiązań.
-
Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Ministerstwem Finansów, Urzędem Wojewódzkim, Urzędami Skarbowymi, jednostkami organizacyjnymi Urzędu, jednostkami budżetowymi Gminy w zakresie realizacji zadań z zakresu budżetu miasta.
Metryka dokumentu
ukryjTytuł dokumentu:
Referat Planowania i Sprawozdawczości [PS]
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Będzinie
Informację opublikował:
Data publikacji:
28.06.2003 10:20
Wytworzył lub odpowiada za treść:
Tomasz Zydek
Data na dokumencie:
Brak
Informację aktualizował:
Data aktualizacji:
04.03.2010 15:10
Rejestr zmian dokumentu
04.03.2010 15:10 | Edycja dokumentu (Michał Wiśniewski) |
---|---|
06.04.2007 09:21 | Edycja dokumentu (Aleksandra Bartosz) |
02.02.2006 10:28 | Edycja dokumentu (Aleksandra Bartosz) |
28.10.2005 09:23 | Edycja dokumentu (Aleksandra Bartosz) |
28.06.2003 10:20 | Utworzenie dokumentu. (Jacek Trześniewski) |