Referat Gospodarki Nieruchomościami
-
Referat Gospodarki Nieruchomościami mieści się w budynku Urzędu Miejskiego przy ulicy 11-go Listopada 20, pokoje nr 107-109, I piętro, tel. +48 032 267 91 16, +48 032 267 70 41-44 wew. 235, 150, +48 032 267 9 235 lub 150, e-mail: gn@um.bedzin.pl
-
Zastępca Naczelnika mgr Edyta Cichoń, pokój nr 109, I piętro, tel. +48 032 267 70 41 do 7 wew. 214, fax +48 032 267 91 50.
-
Zadania Referatu Gospodarki Nieruchomościami:
- sprzedaż nieruchomości zabudowanych i nie zabudowanych w formie przetargu , w formie bezprzetargowej oraz z w drodze rokowań:
- przygotowywanie zleceń na wykonanie szacunku nieruchomości objętych sprzedażą,
- pozyskiwanie uzgodnień branżowych dla nieruchomości objętych sprzedażą,
- przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta w sprawie przeznaczenia nieruchomości do sprzedaży oraz ogłoszenia wykazu tych nieruchomości,
- przygotowywanie protokołów z rokowań ustalających warunki sprzedaży nieruchomości w formie bezprzetargowej - oddawanie gruntów w użytkowanie wieczyste w formie przetargu w formie bezprzetargowej oraz w drodze rokowań:
- przygotowywanie zleceń na wykonanie szacunku nieruchomości oddawanych w użytkowanie wieczyste,
- ustalenie sposobów i terminów zagospodarowywania nieruchomości przekazywanych w użytkowanie wieczyste,
- przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta o przeznaczeniu do oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste oraz ogłoszenia ich wykazu .
- przygotowywanie protokołów z rokowań ustalających warunki oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste w formie bezprzetargowej. - kontrola terenowa w zakresie objętym przekazywaniem nieruchomości w użytkowanie wieczyste,
- odbieranie gruntów przekazywanych w użytkowanie wieczyste w przypadkach nie dotrzymania przez użytkownika wieczystego warunków umowy,
- przygotowywanie nieruchomości do obrotu prawnego poprzez uzyskiwanie niezbędnych uzgodnień branżowych oraz zlecanie wykonywania szacunków nieruchomości ,
- ogłaszanie i organizowanie oraz przeprowadzanie przetargów na zbycie nieruchomości:
- przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta o ogłoszeniu przetargu na zbycie nieruchomości oraz zatwierdzeniu regulaminu przetargowego określającego tryb i warunki przeprowadzenia przetargu
- przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta o powołaniu Komisji Przetargowych,
- przygotowywanie protokołów z przeprowadzonych przetargów dla Komisji Przetargowych,
- przygotowanie całej dokumentacji wraz z wypisem z księgi wieczystej niezbędnych do podpisania umowy notarialnej sprzedaży lub ustanowienia prawa użytkowania wieczystego; - przygotowywanie dokumentacji do postępowań sądowych w sprawach o nabycie prawa własności nieruchomości w drodze zasiedzenia,
- przeniesienie własności obiektów wybudowanych ze środków własnych osób prywatnych wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste gruntu niezbędnego do korzystania z tych obiektów:
- przygotowywanie zleceń na wykonanie szacunku nieruchomości gruntowych,
- przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta o wywieszeniu wykazu nieruchomości przeznaczonych do oddania w użytkowanie wieczyste,
- przygotowanie całej dokumentacji wraz z protokołem uzgodnień i wypisem z księgi wieczystej niezbędnych do podpisania umowy notarialnej ustanowienia prawa użytkowania wieczystego gruntu; - ustalanie i aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego,
- ustalanie opłat adiacenckich w związku z urządzeniem lub modernizacją drogi albo stworzeniem warunków do przyłączenia nieruchomości do poszczególnych urządzeń infrastruktury technicznej,
- kontrola terenowa stanu zagospodarowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste,
- prowadzenie spraw związanych z pierwokupem nieruchomości,
- oddawanie gruntów w dzierżawę, najem, użytkowanie i użyczenie:
- pozyskiwanie opinii o przeznaczeniu w planie zagospodarowania przestrzennego miasta nieruchomości wnioskowanej do dzierżawy, najmu, użytkowania i użyczenia,
- przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta o przeznaczeniu nieruchomości do oddania w dzierżawę, najem, użytkowanie i użyczenie oraz ogłoszenia wykazu tych nieruchomości.,
- przygotowywanie procedury przetargowej na dzierżawę terenu,
- przygotowywanie umów dzierżawy, najmu, użytkowania i użyczenia; - kontrola terenowa w zakresie objętym postępowaniem, związanym z dzierżawą, najmem, użytkowaniem i użyczeniem gruntów,
- prowadzenie procedury związanej z przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności,
- dokonywanie niezbędnych korekt w zapisie ksiąg wieczystych wynikających z rozbieżności zapisu ewidencji gruntów i zapisu księgi wieczystej, w zakresie dającym podstawę do wydania prawidłowej decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- prowadzenie postępowań w zakresie uwłaszczania pracowniczych ogrodów działkowych:
- regulacja stanów prawno - własnościowych terenów zajętych pod ogrody działkowe,
- zlecanie niezbędnych prac geodezyjnych jednostkom wykonawstwa geodezyjnego związanych z przygotowaniem terenów pracowniczych ogrodów działkowych do uwłaszczenia,
- prowadzenie korespondencji z Wojewódzkim Związkiem Pracowniczych Ogrodów Działkowych w zakresie objętym uwłaszczeniem; - prowadzenie spraw związanych z zabezpieczaniem gruntów dla ogrodów działkowych z zasobu mienia komunalnego,
- prowadzenie spraw związanych z uczestnictwem Gminy w postępowaniach prowadzonych przez Starostwo Powiatowe w zakresie zwrotów nieruchomości wywłaszczonych na rzecz byłych właścicieli,
- prowadzenie obsługi kancelaryjnej Wydziału,
- przejmowanie nieruchomości w trybie art. 66 Ordynacji Podatkowej,
- wykup nieruchomości do zasobu mienia komunalnego,
- nabywanie nieruchomości na podstawie darowizny lub w drodze zamiany,
- nabywanie nieruchomości w drodze podziałów,
- kontrola terenowa w zakresie obejmującym powyższe działania,
- przekazywanie nieruchomości w trwały zarząd,
- kontrola terenowa w zakresie gruntów przekazywanych w trwały zarząd,
- odbieranie gruntów przekazanych w trwały zarząd w przypadkach nie dotrzymania warunków określonych w decyzji,
- aktualizacja opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu,
- prowadzenie postępowania w zakresie uwłaszczenia komunalnych osób prawnych,
- prowadzenie uwłaszczenia spółdzielni,
- regulowanie stanów prawnych nieruchomości niezbędnych do uwłaszczenia komunalnych osób prawnych oraz uwłaszczania spółdzielni,
- przekazywanie nieruchomości na cele szczególne,
- uzyskiwanie aktualnych odpisów z ksiąg wieczystych niezbędnych do prowadzenia powyższych postępowań,
- prowadzenie postępowań w zakresie czasowego wejścia w teren przez osoby fizyczne oraz osoby prawne,
- regulacja stanów prawnych mienia komunalnego w zakresie:
- prowadzenie ustaleń w operacie ewidencji prowadzonym przez Starostwo Powiatowe,
- przygotowanie wniosków o ujawnienie zmian w ewidencji gruntów,
- przygotowywanie niezbędnej dokumentacji geodezyjno – kartograficznej do korygowania wpisów w księgach wieczystych
- prowadzenie procedury związanej ze zlecaniem prac geodezyjnych jednostkom wykonawstwa geodezyjnego w zakresie niezbędnym do regulacji własnościowej nieruchomości.
- przygotowywanie wniosków dotyczących zmian w zapisie wieczysto - księgowym,
- przygotowywanie materiałów dla Komisji Inwentaryzacyjnej ds. mienia komunalnego i bieżące z nią współdziałanie
- przygotowywanie wniosków do Wojewody Śląskiego o wydanie decyzji komunalizacyjnych z mocy prawa,
- prowadzenie procedury w zakresie komunalizacji mienia Skarbu Państwa na wniosek Gminy; - przygotowywanie informacji o stanie mienia komunalnego,
- prowadzenie ewidencji nazw ulic i placów oraz nadawanie numeracji porządkowej nieruchomościom,
- kontrola terenowa związana z podziałami i rozgraniczeniami nieruchomości, ewidencją ulic i placów oraz numeracją porządkową nieruchomości,
- aktualizacja map mienia komunalnego,
- prowadzenie postępowań o rozgraniczeniu nieruchomości z wniosku osób fizycznych i prawnych oraz z urzędu
- prowadzenie postępowań o podział nieruchomości z wniosku osób fizycznych i prawnych oraz z urzędu
- wykonywanie innych prac zleconych przez Naczelnika Wydziału, Za-cę Naczelnika Wydziału.
- sprzedaż nieruchomości zabudowanych i nie zabudowanych w formie przetargu , w formie bezprzetargowej oraz z w drodze rokowań:
Metryka dokumentu
ukryjTytuł dokumentu:
Referat Gospodarki Nieruchomościami
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Będzinie
Informację opublikował:
Data publikacji:
28.06.2003 17:40
Wytworzył lub odpowiada za treść:
Barbara Szkoda
Data na dokumencie:
Brak
Informację aktualizował:
Data aktualizacji:
13.08.2010 13:34
Rejestr zmian dokumentu
13.08.2010 13:34 | Edycja dokumentu (Michał Wiśniewski) |
---|---|
10.09.2009 15:12 | Edycja dokumentu (Michał Wiśniewski) |
17.04.2009 09:20 | Edycja dokumentu (Aleksandra Bartosz) |
05.04.2007 09:16 | Edycja dokumentu (Aleksandra Bartosz) |
30.03.2007 11:15 | Edycja dokumentu (Aleksandra Bartosz) |
20.12.2006 14:33 | Edycja dokumentu (Aleksandra Bartosz) |
28.06.2003 17:40 | Utworzenie dokumentu. (Jacek Trześniewski) |