Referat Księgowości

  1. Referat Księgowości mieści się w budynku Urzędu Miejskiego przy ulicy 11-go Listopada 20, pokoje: 204, 217, 227, 228.
  2. Kierownik - mgr Urszula Witek, pokój nr 204, II piętro,
    tel. +48 032 267 70 41 do 44 wew. 110, +48 032 267 91 10
  3. Do zadań Refaratu należy:
  • obsługa finansowo-księgowa wydziałów Urzędu Miejskiego
  • opracowywanie projektów zarządzeń dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w  szczególności polityki rachunkowości, zakładowego planu kont, obiegu dokumentów finansowo-księgowych, instrukcji inwentaryzacyjnej
  • prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej w zakresie dochodów i wydatków budżetowych
  • nadzór i kontrola wydatków wydziałów merytorycznych Urzędu pod względem zgodności z planem finansowym, harmonogramem dochodów i wydatków oraz zasadami dyscypliny budżetowej
  • prowadzenie księgowości inwestycji realizowanych przez Urząd
  • prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, finansowego majątku trwałego Urzędu i gminy
  • dokonywanie umorzeń środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • rozliczanie wyników inwentaryzacji i ujmowanie ich w księgach rachunkowych
  • prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej w zakresie zadań zleconych gminie
  • prowadzenie księgowości w zakresie Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
  • przygotowywanie materiałów analityczno-sprawozdawczych z wykonania budżetu
  • sporządzanie sprawozdawczości budżetowej
  • prowadzenie egzekucji niepodatkowych dochodów budżetowych
  • naliczanie wynagrodzeń pracowników, zasiłków chorobowych, rodzinnych, macierzyńskich,  sporządzanie list płac,
  • naliczanie wynagrodzeń z tytułu umów cywilnoprawnych, sporządzanie list wypłat
  • naliczanie i wypłata diet radnych oraz osób pełniących funkcje publiczne
  • sporządzanie rocznych deklaracji podatkowych PIT dla osób fizycznych z tytułu wynagrodzeń, umów zlecenia, o dzieło, stypendiów, diet i in.
  • dokonywanie wszelkich płatności bezgotówkowych oraz gotówkowych w kasach banku w tym wypłat wynagrodzeń
  • sporządzanie deklaracji i dokonywanie rozliczeń z urzędami z tytułów publicznoprawnych
  • sporządzanie deklaracji VAT-7 dla podatku od towarów i usług w oparciu o składane przez wydziały rejestry sprzedaży i zakupu oraz odprowadzanie podatku do Urzędu Skarbowego
  • sporządzanie sprawozdawczości statystycznej do GUS
  • naliczanie odpisu oraz prowadzenie obsługi finansowo-księgowej w zakresie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
  • zaopatrywanie, ewidencja, sprawozdawczość i egzekucja mandatów nakładanych przez Straż Miejską

Powrót

Załączniki

  • Brak załączników w dokumencie.

Metryka dokumentu

ukryj
Tytuł dokumentu:
Referat Księgowości [KS]
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Będzinie
Informację opublikował:
Data publikacji:
28.06.2003 10:25
Wytworzył lub odpowiada za treść:
Barbara Szkoda
Data na dokumencie:
Brak
Informację aktualizował:
Data aktualizacji:
04.03.2010 15:08